Вівторок, 19.03.2024, 05:50
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | конспекти уроків | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Природа

Урок природознавства

Клас: 3 – А

Тема: Кругообіг води в природі. Досліди: «Визначення умов перетворення води з одного стану в інший», «Значення води в природі і для людей», «Охорона води, її економічне використання»

Мета: розширити знання учнів про агрегатні стани води, систематизувати знання про значення води в природі та для людей, дати поняття про охорону води та її раціональне використання; розвивати мислення, мовлення, увагу, почуття колективізму; виховувати почуття відповідальності за збереження та захист вичерпного ресурсу – води на Землі.

Обладнання: презентація, 2 ватмани

Тип: комбінований  

Хід уроку:

І. Організація класу:

1. Привітання:

- Добрий день! Сідайте. Мене звати Ксенія Янівна і сьогодні на уроці «Я і Україна» ми попрацюємо разом з вами.

2. Перевірка готовності учнів до уроку:

- Перевірте, чи все потрібне у вас лежить на партах.

3. Створення позитивного настрою на урок:

- Сьогодні у нас незвичайний урок… Сьогодні ми подорожуватимемо з вами до країни, назву якої ви дізнаєтесь згодом.

ІІ. Основна частина:

  1. Оголошення теми, мети уроку:

- Сьогодні наш урок буде присвячено одній чудодійній речовині, без якої не можливе саме життя на Землі. А здогадаєтесь ви, що ж це за речовина, відгадавши цю загадку:

        Загадка:

Що ж це за речовина?

Відома звіку рідина,

Усяк її вживає.

Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває.

Бува, як скло,

Крихка, тверда.

Це звичайнісінька (вода).

  1. Бесіда:

Для чого нам потрібна вода? (відповідають)

Ось бачите, наскільки важливою є вода. Я пропоную вам сьогодні працювати за таким девізом: (на слайді)

 

Активним і уважним будь!

І про кмітливість не забудь!

Вигадуй, пробуй і твори!

І свій ти розум прояви!

 

  1. Гра – подорож:

Розповідь:

- Отже, сьогодні ми подорожуватимемо до Країни Води. Дізнаємось багато нового про воду. Якщо будете активно працювати, то ми з вами познайомимось в кінці уроку з Королевою Води і почуємо від неї дуже важливі слова… Отже, рушаймо!

 

І станція:

Розповідь:

- ВОДА — безколірна рідина, яка не має ані запаху, ані смаку і зовсім не містить калорій, вона необхідна усім живим організмам на Землі. Жодна людина, тварина або рослина не може існувати без води. Від слона до мікроба — вода потрібна всім, і її нічим не можна замінити. Щоб залишатись здоровим, кожен з понад п'яти мільярдів чоловік, які мешкають на Землі, мусить щодня споживати з їжею та напоями приблизно два з половиною літри води. Життя без води неможливе.

Без води неможливо виростити хліб або вигодувати худобу. Без води немає їжі, а без їжі немає життя. На щастя, запаси води на Землі величезні. На фотографіях з космосу наша чудова блакитна планета виглядає так, що її правильніше було б називати планетою Океан, а не Земля. Якби води Світового океану рівномірно покрили земну поверхню, то утворився б всесвітній океан глибиною 2,5 кілометра. На площі, яку займає Тихий океан, можна розмістити весь земний суходіл, і ще місце залишиться.

Звісно, більшу частину водних ресурсів Землі складає солона морська вода. Якщо людина питиме тільки морську воду, вона невдовзі помре від спраги та обезводнювання через те, що організм намагався б вимити надлишок солі. Морська вода непридатна також для сільського господарства та промисловості — більшість рослин від неї гине, а машини швидко іржавіють. Тож переважно люди можуть використовувати морську воду тільки тоді, коли опріснять її — а це дорогий технологічний процес. Прісна вода становить лише 3 відсотки водних ресурсів світу. Майже вся вона — приблизно 99 відсотків — скована у льодовиках та снігових шапках або захована глибоко під землею. Люди мають відкритий доступ тільки до одного відсотка запасів прісної води.

 

ІІ станція:

Розгляд схеми: «Кругообіг води в природі». Завдання – пояснити (за схемою) як відбувається кругообіг води в природі.

ІІІ станція:

Робота в групах:

1 група – намалювати схематично на плакаті «Значення води для людей»;

2 група – «Значення води для рослин і тварин».

Захист плакатів

 

ІV станція:

Бесіда за малюнками:

Згадайте, в яких агрегатних станах може знаходитись вода?

В рідкому, твердому та газоподібному.

Це дійсно так. Хто знає, коли вода приймає твердий стан? При якій температурі повітря?

0 і нижче.

Правильно. А газоподібний?

При 100 градусах закипає вода і приймає газоподібний стан.

Наведіть приклади всіх 3-х станів в природі. (наводять)

- Як називається перехід води з рідкого стану в твердий?

- Замерзання.

- А з рідкого в газоподібний?

- Випаровування.

V станція:

Фізкультхвилинка «Рибка»

VІ станція:

«Відгадай-но»:

Крутиться вертиться, берега держиться. (Річка)

Летить орлиця по синьому небу, крила розкрила, сонце закрила. (Хмара).

Голуба хустина, червоний клубок по голубій хустині качаєшся, людям усміхаєшся (Небо і Сонце).

Коли мене нема – всі чекають, коли прийду – тікають (Дощ).

VІІ станція:

«Розбуди русалоньку»

Бесіда:

Тож, як відбувається кругообіг води в природі? (розповідають)

Для чого нам потрібна вода? (пити, купатися…)

Які агрегатні стани приймає вода? (рідкий, твердий, газоподібний)

При якій температурі вода замерзає?

При 0 і нижче.

А випаровується?

При 100 градусах.

Молодці! Ми розбудили Русалоньку і дісталися Країни Води! Жителі цієї країни – істоти, що живуть у воді. Вони не пропустять нас до Королеви, доки ви не відповісте на питання:

«Чи маємо ми охороняти воду? Як саме?»

VІІІ станція:

«Звернення Королеви»:

- Друзі! Бережіть воду повсякчас, інакше вона зникне і ми разом з нею!

 

Домашнє завдання: намалювати малюнок «Бережіть воду!»

 

 

 

 

Конструктор сайтів - uCozCopyright MyCorp © 2024