Середа, 18.10.2017, 21:28
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | на допомогу практиканту | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Природа
Пробні уроки

Тема: Як тварини готуються до зими.

Мета: встановити причинно-наслідкові зв’язки між змінами в неживій природі, житті рослин, тварин і трудовій діяльності людей. Формувати уявлення про перелітних і зимуючих птахів. Виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: ілюстрації птахів, тварин.

 

                                                             Хід уроку:

І. Організація класу

     1.Привітання

Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав!

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо.

Щоб урок минув не марно,

Вам сидіти треба гарно,

Не крутитись на уроках,

Як папуга чи сорока!!!

-Діти, мене звуть Юлія Миколаївна, і сьогодні урок природознавства проведу у вас я.

ІІ.. Хвилинка спостереження

   - Яка зараз пора року?

   - Який місяць настав?

   - Що ви можете сказати про стан неба?

   - Сьогодні тепло чи холодно?

   - Чи є надворі вітер?

   - Яка погода переважала протягом тижня?

   - Чи були опади?

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Розгадування кросворду

-         Ви дізнаєтесь про кого ми говоритимемо на уроці, коли відгадаєте всі слова кросворду, зображеного на дошці.

 

 

 

д

я

Т

е

л

 

 

В

е

д

м

і

д

ь

 

з

А

є

ц

ь

 

 

к

о

м

а

Р

 

 

л

и

с

И

ц

я

 

к

а

ж

а

Н

 

л

е

л

е

к

И

 

 

 

 

  1. Вірно людям я служу, їм дерева стережу. Дзьоб міцний і гострий маю, шкідників ним здобуваю (дятел).
  2. Хоч у нього шуба є, та як холод настає, він не їсть тоді, не пє, і не ходить, не гуляє, а у лігво залягає (ведмідь).
  3. Він із казки, він із пісні, в нього зубки, як залізні. Капустину він гризе, зветься звір на букву «З» (заєць).
  4. Ні рак, ні риба, ні звір, ні птиця, голос тоненький, а ніс довгенький, хто його вб’є, той свою кров проллє (комар).
  5. В темнім лісі проживає, довгий хвіст пухнастий має. Їй на місці не сидиться, а зовуть її…(лисиця).
  6. Літає крилами, ходить ногами, висить догори лапами (кажан).
  7. Відлітають за моря, у краї далекі, на будинках гнізда вють. Звуть же їх…(лелеки).

2.Повідомлення теми і мети уроку

       -  Тож, сьогодні ми розглянемо, як ці тварини готуються до зими.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Бесіда про свійських та диких тварин

            (на дошці прикріплені малюнки зайця, ведмедя, лисиці, вовка, корови, коня, собаки, кота. Діти називають тварин).

-         На які дві групи можна розділити цих тварин?(дикі і свійські).

-         Яких тварин називають дикими?

-         Назвіть диких тварин, які живуть у нашому краї.

-         Яких тварин називають свійськими?

-         Які свійські тварини є у вас вдома?

-         Хто їх доглядає?

-         Який корм їм до вподоби?

-         До кого із членів сімї вони найбільше прихильні? Чому?

  1. Бесіда про комах з елементами розповіді.

-         На які три групи ми поділяємо тварин?(комахи, птахи, звірі).

-         Яких ви знаєте комах?(мурашки, мухи, колорадські жуки, сонечка, джмелі, бджоли).

-         А як люди допомагають бджолам готуватися до зими?(утеплюють вулики, годують бджіл сиропом, який варять з цукру та води).

-         Що нам дають бджоли?

-         Бджоли надзвичайно корисні. Вони дають поживний, цілющий мед, віск. Щоб бджолі зібрати 100г меду, їй потрібно відвідати 1млн квіток. Бджіл називають помічниками землероба, або крилатими агрономами. І це не випадково. Комахи запилюють квітучі рослини, які без цього не плодоносять. Трудяться бджоли в саду, на соняшниковому чи гречаному полі.

  1. Бесіда з елементами розповіді про птахів.

-         Про яких птахів ми згадували на початку уроку, відгадуючи кросворд?

-         Що вони споживають в їжу?

-         Чи можуть ластівки, зозулі, лелеки, соловейки знайти для себе корм взимку?(ні).

-         Багатьом пернатим взимку у нас просто немає що їсти. Крім того, протягом дуже короткого зимового дня багатьом птахам не вистачає часу, щоб достатньо наїстися. Тому восени, коли дні стають коротшими, а ночі довшими, для багатьох птахів настають такі умови життя, за яких вони існувати не можуть. Так птахи називаються перелітними. Найбільше перешкоджає птахам зла вітряна погода. Тоді вони на якийсь час переривають свою подорож. Нерідко буває, що вітер зносить птахів у море. Молодь, яка не вміє ще добре літати, сідає на корабель і довго відпочиває. У дорозі птахам часто трапляються різні перешкоди: вітер, бурі, шторми, скелі, тому багато з них гине. Летять птахи вдень і вночі. Вдень орієнтуються за сонцем, а вночі по зорях. Скільки б разів не гостювали птахи у теплих краях, та щороку навесні повертаються додому, до рідних домівок.

-         Які птахи залишаються зимувати у нас, бо можуть знайти собі їжу?(горобці, синички, сойки, ворони, сичі, сороки).

  1. Хвилинка – цікавинка. Сич на зиму заморожує в дуплі, як у холодильнику, мишей і птахів. В одного запасливого сича знайшли 2кг лісових мишей.
  2. Фізхвилинка.

        а) гра «Ведмідь»

         - Покажіть, як повільно ходить ведмідь, вайлувато переступаючи з ноги на ногу, як бурчить.

       б)гра «Лисичка»

         - Покажіть, як лисичка підкрадається до здобичі.

        в) гра «Зайчик»(учні присідають біля своїх парт. На слова «Сірий зайчик сів і жде, спритно вушками пряде», діти, приклавши кисті до вух, то згинають їх, то розгинають. Потім вчитель    пропонує «зайчикам» погріти ніжки).

       Зимно зайчику стояти,

 Треба трошки пострибати,

 Скік-скік, скік-скік, скік-скік.

  1. Бесіда про підготовку тварин до зими:

-         Пригадайте, яких тварин ми згадували у кросворді.

-         А чи знаєте ви, як звірі готуються до зими?

-         Ведмідь, їжак і борсук -  запасають жир і на зиму впадають у сплячку. Під час зимової сплячки серце цих тварин б’ється повільно і мляво, дихання ледь помітне, температура тіла знижується. Організм живиться за рахунок жиру, який накопичився восени. Засинають змії, ящірки, хомяки, ховрахи.

-         Що вам відомо про білочку?

-         Білочка у дуплі ховає на зиму горіхи, жолуді, шишки, сушить гриби. Дупло треба тепло вимостити, утеплити, впорядкувати, замаскувати. Міняє білочка і руду шубу на сіру – теплішу,

 пухнастішу, м’якшу. На зиму хутро зайчика стає густішим і світлішим. Взимку він їсть кору гілки дерев та кущів. У нього нема постійного житла. Його ноги рятують від ворога. Лисичка і вовк  сподіваються на свої ноги, які їх годують і рятують. Вони є запеклими ворогами зайців, мишей, бо ці звірі є їхньою їжею.

  1. Бесіда про підготовку людей до зими.

-         Осінь – пора великих трудових справ.

-         Чим займаються люди восени? Багато роботи доводиться виконувати людям на полях, городах, у парках, скверах.

  1. Слухання легенди про осінь.

-         За народним переказом, Осінь – старша донька Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на землю, Сонце сказало їй: «Забирай все своє багатство. Я віддам все своє золото, будь щедрою і люди любитимуть тебе».

-         Чи виконує Осінь накази Сонця?

V. Підсумок уроку

1. Узагальнююча бесіда

-    Як комахи готуються до зими?

-    Яких перелітних птахів ви знаєте?

-    Назвіть зимуючих птахів.

-    Як звірі готуються до зими?

-    Молодці. Мені сподобалося з вами працювати.

-    Заняття закінчено, до побачення.


Урок з природознавства: пори року

Мета. Вчити помічати ознаки кожної пори року. Формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного. Побаченого, почутого. Розвивати творчі здібності, збагачувати словниковий запас. Пробуджувати у дітей естетичні почуття, розвивати їхні пізнавальні інтереси. Виховувати любов до природи, бажання словами змальовувати красу навколишнього світу.

Обладнання: Репродукції картини за темою, платівка П.І. Чайковського "Пори року”, картки, прислів’я, фарби, аркуші паперу.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

1.Бесіда.

- Відгадайте загадку:

Гарне, добре, по всіх

Людей дивиться,

А людям на себе

Дивитись не дозволяє (Сонце).

- А що ви знаєте про сонечко?

Сонце низько чи високо,

Посила Землі уклін,

З ним проходять пори року

І приносять безліч змін.

2. Дидактична гра.

- Які пори року ви знаєте

- Розставте у певному чергуванні назви пір року.

(Дві команди виставляють ланцюжок із назв пір року: зима-весна-літо-осінь).

- Давайте припадаємо назви місяців кожної пори року. (Чотири дитини підписують під назвою кожної пори року відповідні назви місяців).

Січень січе, лютий лютує,

Березень плаче, квітень квітує,

Травень під ноги стелить травицю,

Червень складає сіно в копиці,

Липень медовий бджілок чарує,

Серпень чудовий булки дарує.

Вечерень трусить груші в садочку.

Жовтень готує жовту сорочку,

Йде листопад – застеля килими,

Грудень надходить – початок зими.

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

- Яка пора року вам найбільше до вподоби? Чому?

- Ось бачите кожен місяць, кожна пора року приносить свої радощі і красу. Важко сказати, яка ж пора року найкраща . Сьогодні на уроці ми пригадаємо ознаки кожної пори року і спробуємо всі наші спостереження за змінами у природі відобразити на малюнку "Пори року”.

ІV. Творча робота.

Зимові зміни у природі

(Лунає музика П.І.Чайковського "Зимовий ранок”).

1. Спостереження за змінами у живій та неживій природі.

- Яку пору року нагадала ця мелодія?

- Так. Це була зима.

- Які зміни у живій природі відбуваються у цей час? Як нежива природа почувається взимку?

2. Гра "Вчись складати вірш”.

- Спробуймо розповісти про зиму віршами. Я буду починати рядочок вірша, а ви спробуєте дібрати потрібні зимові слова в риму.

А яка зима буває

Скаже той, хто добре (знає).

Чи ж вона буває ніжна?

Ні! Холодна й . (білосніжна).

Так. Холодна, вітер віє,

І від снігу все . (біліє),

В небі темна хмара висне

Іноді мороз аж . (тисне).

Чудеса на склі малює,

На річках мости . (будує)

Не прості, а льодяні,

Дуже гарні, мов . (склянні).

Під ногами сніг рипить

Звір від холоду . (тремтить)

Є хурделиця, природно

Є метелиця . (холодна).

Хуга є, і є завія,

Сонце світить, а не .(гріє).

І його частіш немає –

Хмара сонце . (закриває).

3. Малювання зимового пейзажу

– Давайте намалюємо першу частину нашої картини "Зима”.

(На дошці вчитель одночасно з дітьми малює зимове дерево, білого зайця, сніжинки).

Весняні зміни у природі.

(Лунає музика П.І. Чайковського)

4. Спостереження за змінами у живій та неживій природі.

Радіють береги:

Розтанули сніги!

На схилах річкових

Струмки дзвенять, мов сміх,

Парад свій відкриває.

Лавина льодова,

Зорі наперекір

В танок пустився вир.

Десь хлопнув окунець –

Ура! Зимі кінець!

- Якій порі року присвячені ці рядки?

- Як весну зустрічає природа?

5. Конкурс "Хто знає – той відгадає”.

(Конкурс загадок про весну: діти готують свої питання заздалегідь).

6. Малювання весняного пейзажу.

– З приходом весни починає просипатися природа і повертаються птахи, деякі тварини після зимового сну, на деревах з’являються бруньки, а за ними і перші листочки.

(На дошці вчитель до свого малюнка вносить відповідні зміни, діти малюють другу частину картини).

Літні зміни у природі.

(Лунає музика П.І. Чайковського "Пісня жайворонка”).

7. Спостереження за змінами у живій та неживій природі.

Розквітають в луках квіти,

Зеленіють в лісі віти

Все зелене, молоде,

За весною літо йде.

- Пригадайте своє найяскравіше враження від літа.

- Що в цей час відбувається у природі?

(Приказки та прислів’я про літо: дати картки, на яких записані початок або кінець фрази, завдання учнів – знайти "свою пару”):

Літній день рік .(годує).

Люди раді літу, бджоли . (раді цвіту).

Не проси у Бога літа довгого . ( а проси літа теплого).

У червні на полі густо, а .(у коморі пусто).

Чоло липень і серпень не доварять, . (того вересень не досмалить).

Літо дає коріння, . (а осінь – насіння).

Що влітку вродиться, .(то взимку згодиться).

9. Малювання літнього пейзажу

(На дошці вчитель до свого малюнка вносить відповідні зміни, діти малюють третю частину картину).

Осінні зміни у природі

(Лунає музика П.І.Чайковського).

10. Спостереження за змінами у живій та неживій природі.

Коли вона загляне в сад.

Наллється соком виноград.

І кислі яблука "Ренет”

Солодкі стануть, наче мед.

Як промандрує по гаях,

З червоним пензликом в руках, -

Все розмалює на путі,

Дерева стануть золоті!

- Як ви гадаєте, що це за гостя така?

- Які ще ознаки осені ви спостерігали у природі?

11. Конкурс на кращого декламатора.

(Вірші про осінь діти готують або заздалегідь, або дітям пропонується пригадати ті з них, що вивчалися).

Конструктор сайтів - uCozCopyright MyCorp © 2017