Вівторок, 19.03.2024, 05:35
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | ОПКП | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Природа

Домашня практична робота.

Тема: Складання плану місцевості.

Мета: узагальнити та поглибити знання з основ картографії, навчитись складати план місцевості за легендою, користуючись умовними знаками; удосконалити навички окомірного знімання, набуті в школі.

Обладнання: компас, лінійки, олівці, циркулі, цупкий папір формату А4, лекційний матеріал.

Інструктаж:

Опрацюйте запропоновану науково-популярну літературу та

  1. Дати характеристику географічних карт, їх видів.
  2. Види масштабів. Правила переведення масштабів.
  3. Охарактеризуйте елементи градусної сітки, їхнє призначення.
  4. Які умовні знаки використовуються для побудови плану місцевості та географічної карти? В чому різниця між ними?
  5. Дайте порівняльну характеристику географічної карти та плану місцевості.
  6. Дайте характеристику основних способів орієнтування на місцевості.

Література

1.Електронний варіант підручника «Основи природознавства», 2012р., сервер коледжу.

2.Багров М.В., Боков В.О. Землезнавство. – К.: Либідь, 2000. – с. 10-63.

3.Волошин І.І., Уварова А.Є. Загальне землезнавство. Практикум. К.: НПУ, 2000.

4.Волошин І.І. Загальне землезнавство. – К.: НПУ, 2002. – с. 8-22.

5.Давыдов В.Д. Планеты Солнечной системы. – Москва: Знание, 1981.

Медина В.С. Основи загального землезнавства. – К.: Вища школа, 1977.

Практична частина.

Хід роботи:

1. На листку паперу формату А4 скласти план місцевості за легендою:

Діти із вчителем пішли на екскурсію. Вийшовши зі школи, вони в південному напрямку по ґрунтовій дорозі вздовж фруктового саду пройшли 500 м до джерела. Від джерела діти повернули на південний схід і пройшовши полем 100 м, ввійшли у мішаний ліс. Вирубкою вони пройшли ще 500 м і підійшли до будинку лісника, де напились з криниці води та рушили далі. Пройшовши 100 м на схід, діти повернули на північний схід і через 250 м вийшли з лісу. Рухаючись у тому ж напрямку по ґрунтовій дорозі, діти через 200 м підійшли до широкої річки (50 м ), яка текла з півночі на південь. По мосту діти перейшли на протилежний берег. Правий берег дуже болотистий, а на лівому березі – гарні луки. Ґрунтовою дорогою діти пройшли ще 300 м на схід і вийшли на шосе, прокладене паралельно до річки. Вздовж шосе зі сходу – обсадка з дерев. По шосе діти пройшли близько 1 км на північ і звернули на ґрунтову дорогу. В західному напрямку вони пройшли 200 м і знову вийшли до річки. Перейшовши через міст, діти по прямій дорозі направились до школи: близько 250 м вони йшли по болотистій місцевості, потім, близько 300 м дорога йшла через чагарники і ще 300 м – через фруктовий сад. Останні 150 м до школи діти пройшли прямо через поле, тому що дорога повернула на захід.

2. При складанні плану використати масштаб 1:10000, відповідні умовні знаки та кольори.                 

Практична робота.

Тема: Визначення та опис рослин і тварин.

Мета: узагальнити, систематизувати та поглибити знання про особливості будови живих організмів, удосконалити вміння визначати систематичну належність різних рослин і тварин, описувати їх.

Обладнання: роздаткові картки із зображення рослини та тварини.

Інструктаж:

Опрацюйте запропоновану науково-популярну літературу і дайте відповіді на такі питання:

  1. Назвіть основні ознаки живого організму.
  2. Коротко охарактеризуйте представників Царства Віруси.
  3. В чому особливості будови та життєдіяльності представників Царства Дроб’янки?
  4. Коротко охарактеризуйте особливості будови Мохів, Хвощів, Папоротей.
  5. Які особливості будови представників Відділу Голонасінні та Покритонасінні?
  6. Який загальний план будови рослинного організму?
  7. Назвіть загальні ознаки тваринного організму.
  8. Коротко охарактеризуйте представників Типів Найпростіші, Плоскі, Круглі, Кільчасті Черви, Членистоногі, Молюски.
  9. Особливості будови та систематики представників Типу Хордові.
  10. Які особливості будови та життєдіяльності представників Царства Гриби?

Література

  1. Електронний варіант підручника «Основи природознавства», 2012р., сервер коледжу.
  2. Біологія: Навч. посібник / За ред. В.О.Мотузного – К.: Вища шк., 1999.
  3. Блинников В.И. Зоология с основами экологии. – М., 1990.
  4. Горощенко В.І. Основи природознавства. – К., 1984.
  5. Мороз І.В., Гришко-Богменко Б.К. Ботаніка з основами екології. – К., 1994.
  6. Яришева Н.Ф. Основи природознавства: Природа України. – К., 1995.

Практична частина.

Хід роботи:

  1. Опишіть запропоновану рослину за планом:

- назва виду, відділу,

- життєва форма, тривалість життя,

- особливості зовнішнього вигляду та будови,

- значення в природі та для людини.

2. Опишіть запропоновану тварину за планом:

- назва виду, типу, класу,

- спосіб існування, пристосування до умов існування,

- особливості зовнішнього вигляду,

- значення для природи та людини.

Практична робота.

Тема: Природні зони. Характнристика природних зон України.

Мета: узагальнити, систематизувати та поглибити знання про особливості природних умов України, удосконалювати вміння працювати з картами атласу, України, контурними картами.

Обладнання: атласи для початкової школи, фізична карта України, контурні карти України, кольорові олівці.

Інструктаж:

Опрацюйте запропоновану науково-популярну літературу і дайте відповіді на такі питання:

  1. Охарактеризуйте фізико-географічне положення України.
  2. Дайте характеристику рельєфу нашої країни.
  3. Які корисні копалини зустрічаються на території України? Назвіть регіони їхнього поширення.
  4. Дайте коротку характеристику клімату та внутрішніх вод України.
  5. Охарактеризуйте особливості природних зон:

- мішаних лісів,

- лісостепу,

- степу,

- висотної поясності Карпат та Кримських гір.

6. На фізичній карті України покажіть основні географічні об’єкти (за вибором викладача).

Література

  1. Електронний варіант підручника «Основи природознавства», 2012р., сервер коледжу.
  2. Бейдик О.О., Падун М.М. Географія для вступників до вузів. – К., 1996.
  3. Масляк П.О., Олійник Я.Б., Степаненко А.В., Шищенко П.П. Географія: Навч. посібник. – К.: Знання, 1998.
  4. Яришева Н.Ф. Основи природознавства: Природа України. – К., 1995.
  5. Географічна енциклопедія України. В 3-х томах, - К., 1989, 1990, 1993.
  6. Червона книга України. – К., 1980.

Практична частина.

Хід роботи:

1. На контурну карту України нанесіть межі природних зон, вкажіть міста, через які проходять ці межі. Нанесіть крайні точки, вкажіть їх координати.

  1. Використовуючи довідникову літературу та карти атласу, заповнить таблицю:

Табл.1.

Характеристика пір року

Пора року

Зміни висоти Сонця над горизонтом

Середні показники погодних умов

Зміни в рослинному світі

Зміни в тваринному світі

 

 

 

 

 

 

Конструктор сайтів - uCozCopyright MyCorp © 2024