Середа, 18.10.2017, 21:27
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | osobistisno-orientovane navhtannya | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Природа

Третьокурсники! Для вас! 

Основні вимоги до особистісно орієнтованого уроку :

  пріоритет особистості учня в організації освітнього процесу ;

  орієнтація на процес навчання ;

  орієнтація на особистісні досягнення учнів ;

  створення емоційно актуального фону уроку;

  чітке визначення освітніх , виховних і розвивальних завдань    

 уроку;

   раціональна єдність словесних , наукових і практичних методів

 навчання;

   використання активних методів навчання ;

   формування вмінь учнів самостійно здобувати знання і 

 застосовувати їх на практиці ;

   заохочення прагнень учнів знаходити свій спосіб роботи з

 навчальним матеріалом .

Метою особистісно орієнтованого уроку є створення умов для виявлення пізнавальної активності учнів.

Засобами досягнення вчителем цієї  мети можуть бути :

• використання різноманітних форм та методів навчальної діяльності,  які дають змогу розкрити  суб’єктивний досвід учнів;

   створення атмосфери зацікавленості кожного учня в результатах роботи всього класу;

• стимулювання учнів до висловлювань, використання різних способів виконання завдань  без побоювання помилитися , отримати хибну відповідь;

  використання протягом року дидактичного матеріалу , який дає змогу  учневі обрати  найбільш значущі для нього вид та форму змісту навчального матеріалу ;

• оцінювання  досягнень учня протягом усього процесу його діяльності, а не тільки за кінцевим результатом;

• заохочення прагнень учня знаходити свій спосіб роботи, аналізувати протягом року роботи інших учнів , вибирати та освоювати найбільш раціональні  з них;

  створення на уроці педагогічних ситуацій спілкування , які б давали  змогу кожному  учневі виявляти ініціативу, самостійність, вибірковість у способах роботи , створення умов для природного самовираження учнів.

Виділення загальних завдань та засобів організації особистісно орієнтованого уроку має бути конкретизоване вчителем залежно від  призначення уроку , його тематичного змісту.

Для опанування етапів діяльності пропонуємо технологію особистісного уроку, яка складається з таких основних «вузлів» :

І. Етап орієнтації :

• мотивація вчителем наступної діяльності , позитивна установка на роботу ;

• орієнтація учнів щодо місця заняття , яке проводиться в цілісному навчальному курсі , розділі , темі ( схеми, таблиці, опори, словесна установка) ;

• опора на особистий досвід учнів з проблем заняття.

2. Етап покладання мети :

Визначення разом з учнями особистісно значущих завдань тієї діяльності, яку передбачено здійснити протягом уроку ( робота учня саме на цьому уроці як передумова для складання тематичного заліку , державної атестації , майбутнього життя);

• визначення показників досягнення поставлених завдань ( знання, уявлення, способи діяльності).

Методи й засоби реалізації першого та другого етапів : актуалізація, проблематизація, інтрига, ігрова ситуація , формування пізнавального інтересу тощо.

3. Етап проектування :

• залучення учнів ( у разі можливості ) до планування діяльності, яка здійснюватиметься на уроці , через попередню роботу

( випереджувальні завдання , повідомлення, реферати, підготовка наочності);

• складання плану наступної роботи;

• обговорення плану роботи , яку передбачено виконати.

 

 

4. Етап організації виконання плану діяльності :

• подання варіативних способів навчальної діяльності ( письмового або усного ; індивідуального або в групі; переказ опорних положень  або розгорнута відповідь ; в узагальненому вигляді або на конкретних прикладах тощо ;

• вибір учнями способів фіксації пояснення нового матеріалу (конспект уроків в школі , схема, таблиця, опора, план, тези, висновки, тощо);

 • вибір учнями ( у разі можливості ) завдань та способів їх виконання під час закріплення знань . формування вмінь та вироблення навичок;

  варіативність домашнього завдання ( диференціація за рівнями складності та способами виконання)

Методи і засоби психолого – педагогічної підтримки діяльності учнів : заохочення; створення яскравих наочно – образних уявлень ; навчально – пізнавальна гра; створення ситуації успіху; пізнавальний інтерес ; створення проблемної ситуації; спонукання до пошуку альтернативних рішень: виконання творчих завдань; кооперація учнів: створення ситуації взаємодопомоги тощо.

5. Етап контрольно – оцінювальний :

  залучення учнів до контролю за розвитком навчальної діяльності

( форми взаємоконтролю у парі чи групі : самоконтроль);

  участь учнів у виправленні допущених помилок , осмислювання їх причин ( взаємо – та самоаналіз);

  надання учням можливості самостійно або за допомогою вчителя

чи інших учнів порівнювати отриманий ними результат з критеріями стандарту , закладеного у навчальній програмі;

  використання механізмів позитивного ставлення до успіху школяра та оцінювання за 12 - бальною системою навчальних досягнень  учнів не тільки кінцевого результату , а йусього процесу навчання.

Засвоєння учнями структури діяльності відбувається завдяки вчителю , який допомагає учням :

• орієнтуватися у навчальному  матеріалі ( предметний курс, тема. блок, навчальне заняття);

• визначати або брати участь у визначенні мети конкретної навчальної діяльності;

• реалізувати план діяльності , мати можливість варіювати цей процес у межах визначених норм;

• самостійно або спільно з іншими учнями та вчителем оцінювати результати своєї діяльності , порівнюючи її з освітнім стандартом(критеріями досягнення мети).

6. Завершальним етапом навчальної діяльності на уроці є усвідомлення ситуації досягнення мети, переживання ситуації успіху,  підкріплення позитивної мотивації щодо самої діяльності.

Конструктор сайтів - uCozCopyright MyCorp © 2017