Вівторок, 22.08.2017, 08:25
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | самостійна робота | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Серпень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Природа

Самостійна робота студентів з методики навчання природознавства 

2014р.

 

Розділ

К – ть годин

Державні вимоги до рівня професійно - практичної підготовки студентів

 

Завдання та зміст самостійної роботи.

1. Загальні питання методики навчання природознавства

3а,б,

в,г

 

2

(3)Є

 

Студент:

 

1.      Опрацювати текст електронного підручника «МНП»( сервер коледжу) з розділу: «Загальні питання методики навчання природознавства».

2.Скласти таблицю: «Історія розвитку методики навчання природознавства»:

 

Історичний час

Вчений методист

Наукова спадщина

 

3.Проаналізувати зміст Державного стандарту початкової освіти та програми(1-4кл.). Виписати в чому полягає основна мета навчального предмета "Природознавство” та яким чином буде досягатися ця мета в навчально-виховному процесі.

 

Питання для самоконтролю:

1. Які обставини сприяли введенню природознавства в школу в другій половині 18 ст.?

2. Яке значення мала педагогічна діяльність В.Ф.Зуєва, О.Я. Герда та інших вчених - методистів?

3. Як можна охарактеризувати основні етапи розвитку природознавства в школі та розвитку методики навчання природознавства?

4. Яка мета та завдання методики навчання природознавств?

5. Що є предметом вивчення методики навчання природознавства?

 

Літератур:

1.Байбара Т.М. Методика навчання природознавства в початкових класах: Навчальний посібник. - К.: Веселка, 1998. - 338с.

2.Байбара Т.М. Природознавство в 3(4) класі: Посіб. для вчителя.К.: Освіта, 2001. - 224 с.

3.Байбара Т.М., Коваль Н.С. Зошит з природознавства для 3 класу чотириріч, і 2 класу триріч, поч. шк. - К.: Освіта, 2001. - 96 с.

4.Байбара Т.М., Коваль Н.С. Природознавство: Підруч. для З класу чотириріч, і 2 класу триріч, поч. шк. - К.: Освіта, 2001. -191 с.

5.Гончаренко С. Ващенко Л., Коваль Н. Державні стандарти початкової освіти. Природознавство. // 2010р.

6.Нарочна Л.К., Ковальчук Г.В., Гончарова К.Д. Методика викладання природознавства. – К.: Вища школа, 1990. – 302с.

7.Програма «Природознавство» 1-4кл., 2010р.

 

2

2

аналізує, пояснює, аргументує

-     завдання курсу методики навчання природознавства,

-     короткий історичний огляд методики навчання природознавства, та вкладу сучасних українських методистів в її розвиток,

-     завдання та зміст природознавства початкової школи,

-     програму та Державний стандарт початкової загальної освіти: освітня галузь „Природознавство”,

-     показує результати роботи  з різноманітними джерелами інформації.

 

2. Методи формування природознавчих компетентностей

6

4

класифікує методи навчання;

знає, пояснює структуру методів навчання;

аналізує методи навчання, спостерігаючи урок;

розробляє фрагменти уроків з використанням різноманітних методів навчання;

досліджує доцільність використання методів навчання відповідно змісту навчального матеріалу і рівню підготовки учнів;

висловлює гіпотези результативності використання методів навчання;

презентує своє дослідження;

моделює різноманітні види завдань для проективної діяльності учнів;

знаходить інформацію в різноманітних джерелах;

розробляє завдання для дослідницького практикуму та практичних робіт;

аргументує перевагу використання методів;

розрізняє природознавчі поняття та уявлення.

 

 

1.      Опрацювати текст електронного підручника «МНП»( сервер коледжу) з розділу: «Методи формування природознавчих компетентностей».

 

Опрацювати текст підручника, повторити з курсу педагогіки методи навчання та їх класифікацію. Письмово: довести, що спостереження – провідний метод пізнання природи. Розробити завдання для спостережень під час екскурсії в парк восени. Опрацювати статтю: «Практичні роботи та їх види. Бесіда, розповідь та гра як методи навчання».Скласти короткий конспект. Розробити проблемну ситуацію(питання) до будь – якої теми. Підготувати проект: «Використання активних методів навчання  в процесі пізнання природи», опрацювавши періодичні педагогічні видання.

 

 

 

 

 

 

 

3. Форми організації навчального процесу з природознавства

4

4

знає, пояснює, класифікує

форми організації процесу навчання природознавства;

моделює вимоги до сучасного уроку;

характеризує типи уроків з природознавства;

особливості, структуру

комбінованого, предметного,

уроку засвоєння нових знань, уроку – екскурсії,

узагальнюючого уроку;

нестандартні форми організації процесу навчання;

методику організації домашньої навчальної роботи;

види позакласної роботи,

аргументує значення повторення матеріалу;

види перевірки знань, умінь та навичок;

аналізує критерії оцінювання навчальних досягнення учнів 1-4 класів;

урок природознавства, його структуру;

визначає типи уроків природознавства;

розробляє план-конспект уроку природознавства, конспект позакласного заходу; диференційовані завдання для учнів початкової школи з різним рівнем підготовки;

планує різні форми контролю.

 

1.      Опрацювати текст електронного підручника «МНП»( сервер коледжу) з розділу: «Форми організації навчального процесу з природознавства».

 

Опрацювати текст підручника, скласти короткий конспект з теми: «Узагальнюючий урок з природознавства, його структура. Позакласна робота, її види. Розробити варіанти домашніх завдань до однієї з тем. Розробити різнорівневі завдання для тематичного контролю до однієї з тем. Розробити конспект позакласного заняття для базової школи.

 

 

 

 

 

 

4. Засоби навчання природознавства

8

2

Знає, пояснює,

-          значення, класифікацію засобів навчання;

-          методику роботи з натуральними, образотворчими, технічними засобами наочності;

досліджує доцільність та переваги використання певних засобів навчання в залежності від змісту та завдань навчання, вікових особливостей учнів;

знаходить інформацію з теми;

презентує своє дослідження;

моделює фрагмент уроку з використанням різноманітних засобів навчання.

 

1.      Опрацювати текст електронного підручника «МНП»( сервер коледжу) з розділу: «Засоби навчання природознавства».

 

Опрацювати текст підручника. Скласти схему класифікації засобів навчання. Розробити інструкцію до роботи з підручником. Скласти модель краєзнавчого куточка. Розробити фрагмент уроку з використанням різноманітних засобів наочності. Обґрунтувати їх використання.

 

 

 

 

 

 

5. Зміст і методика роботи з предмету „Природознавство” в 1-2 класах

10

 

4

Знає, аналізує, характеризує

 

-     завдання та зміст природознавства в 1,2кл.;

-     програму „Природознавства” 1,2кл.;

-     складає календарно-тематичний план;

-          розробляє конспекти уроків з природознавства для 1,2кл, враховуючи вікові особливості учнів;

досліджує оптимальні умови формування природничої компетентності учня 1,2кл.

висловлює гіпотези за результатами досліджень;

презентує своє дослідження;

моделює педагогічні конструкції для формування природничої компетентності учня 1,2кл.

знаходить інформацію для практичного використання набутих теоретичних відомостей.

 

1.      Опрацювати текст електронного підручника «МНП»( сервер коледжу) з розділу: «Зміст і методика роботи з предмету „Природознавство” в 1-2 класах».

 

Скласти модель для встановлення причинно – наслідкових зв’язків при підведенні підсумків спостережень за природою та «Природа – людина – суспільство». Проаналізувати критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 1-2 кл. Виписати екологічні поняття з програми 1-2 кл. Скласти текст природничого диктанту до однієї з тем. Розробити план – конспект уроку однієї з тем.

 

 

 

 

 

 

6. Зміст і методика роботи з природознавства в 3-4 класах

4

4

Знає, аналізує, характеризує

 

-     завдання та зміст природознавства в 3,4кл.;

-     програму „Природознавства” 3,4кл.;

-     складає календарно-тематичний план;

-          розробляє конспекти уроків з природознавства для 3,4кл, враховуючи вікові особливості учнів;

досліджує оптимальні умови формування природничої компетентності учня 3,4кл.

висловлює гіпотези за результатами досліджень;

презентує своє дослідження;

моделює педагогічні конструкції для формування природничої компетентності учня 3,4кл.

знаходить інформацію для практичного використання набутих теоретичних відомостей.

 

1.      Опрацювати текст електронного підручника «МНП»( сервер коледжу) з розділу: «Зміст і методика роботи з природознавства в 3-4 класах».

 

Проаналізувати пояснювальну записку програми природознавства 3-4 класів. Розробити варіанти завдань для роботи з підручником до однієї з тем. Скласти схему взаємозв’язків між елементами неживої, живої природи та працею людей. Скласти варіант тематичного планування на семестр для 4 класу. Розробити диференційовані завдання для тематичної перевірки знань з теми: «Природні зони України» (4 клас).

 

 

 

 

 

 

 

7.Формування екологічної компетентності молодшого школяра

6

2

Знає, аналізує, характеризує

 

-     завдання та зміст курсу «Екологія рідного краю» 1-4кл.;

-     програму предмету «Екологія рідного краю» 1-4кл.;складає календарно-тематичний план;

-          розробляє конспекти уроків для 1-4кл, враховуючи вікові особливості учнів;

досліджує оптимальні умови формування екологічної  компетентності учня;

висловлює гіпотези за результатами досліджень;

презентує своє дослідження;

моделює педагогічні конструкції для формування екологічної компетентності учня;

знаходить інформацію для практичного використання набутих теоретичних відомостей.

 

1.      Опрацювати текст електронного підручника «МНП»( сервер коледжу) з розділу: «Формування екологічної компетентності молодшого школяра».

 

Всього годин

40 

22

 

 

 

 

 

 

 

Конструктор сайтів - uCozCopyright MyCorp © 2017