Середа, 18.10.2017, 21:24
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | завдання для досліцької роботи | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Природа
проектування

Проблемна ситуація – це ситуація, для оволодіння якою учень має зайняти й застосувати  нові для себе значення чи способи дій.

      Проблемне завдання – це своєрідний опис проблемної ситуації, що відображає суперечності, сутність яких треба з’ясувати.

 

Прийоми створення проблемних ситуацій

1.     Повідомлення інформації, яка містить в собі пізнавальне протиріччя.

2.     Створення невідповідальності між знаннями учня про предмети, явища природи, їх взаємозв’язки і новими фактами, що їх характеризують.

3.     Створення невідповідності між новими і засвоєними способами діяльності, які необхідні для досягнення визначеної мети.

4.     Пред’явлення учням проблемного завдання.

Критерії вибору навчального матеріалу

     Змоделювати навчальну проблемну ситуацію і поставити перед учнями проблему можна лише тоді, коли це дозволяє зміст навчального предмета, тобто якщо він:

1.     розкриває суть понять про об’єкт і явища природи, їх ознаки, властивості; пояснює  причинно-наслідкові, структурні, функціональні та інші зв’язки у природі;

2.     не є принципово новим, а логічно продовжує засвоєний  зміст.

 

 

Етапи проблемного навчання:

1)    створення проблемної ситуації;

2)    формулювання проблемного запитання, яке «випливає» із проблемної ситуації;

3)    вислухування та обговорення здогадок, припущень, гіпотез, які висловлюють учні;

4)    вирішення проблеми одним із методів проблемного навчання;

5)    повернення до проблемного запитання і перевірка правильності його розв’язання.

 

Методи проблемного навчання

(в залежності від рівня самостійності учнів)

 

1 група – частково-пошукові методи (евристична бесіда, практична фронтальна робота пошукового характеру, демонстрація досліду вчителем у супроводі евристичної бесіді; робота учнів з додатковою літературою в позаурочний час).

2 група – проміжні методи (проблемний виклад) – монологічний, показовий.

3 група – творчі методи (дослідницька робота).

 

     Дослідницьке завдання передбачає певний цикл самостійних навчально-пізнавальних дій учнів: збирання інформації, її аналіз, самостійна постановка проблеми, її розв’язання, перевірка результату й застосування нового знання на практиці.


Конструктор сайтів - uCozCopyright MyCorp © 2017