Неділя, 05.05.2024, 15:06
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої статті [10]
metodika [2]
готуємось до екзамену
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Природа
Головна » Статті » Мої статті

конспект пробного уроку
Тема: Сонце. Вшанування Сонця українським народом
Мета: знання дітей про Сонце як небесну зірку, формувати в учнів уявлення про Сонце, про залежність життя на Землі від сонячного світла і тепла, його значення; виховувати повагу до традицій українського народу, вшановувати Сонце.
Засоби навчання: зображення Сонця, зображення давньослов’янських богів Ярила і Даждьбога, кросворд, підручник «Я і Україна» 2 кл.
Хід уроку
І. Організація початку уроку.
1. Привітання
- Добрий день, діти! Мене звати Катерина Костянтинівна. Сьогодні урок «Я і Україна» проведу у вас я.
2. Підсумки фенологічних спостережень.
- Яка пора року? Який місяць зараз? Яке сьогодні небо? Чи були опади? Тепло сьогодні чи холодно? Яка погода була протягом тижня?
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
1. Бесіда про ланцюги живлення.
- Що таке ланцюги живлення? Знайдіть помилку у цьому ланцюзі живлення:

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
1. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
- Сьогодні у нас незвичайний урок , адже ми здійснимо дуже цікаву подорож до Сонячної країни. Там, зупиняючись на станціях, ми дізнаємося багато цікавого і корисного. А хто буде нашим провідником? Розгадайте загадку:

В небі я тружуся,
Знає мене кожен,
Я на всіх дивлюся,
На мене ж не можна (Сонце)
- Так це Сонце! І сьогодні ми поговоримо саме про це диво природи: що це таке? навіщо воно нам?
ІV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
1. Зупинка «Давайте познайомимося»
- Сонце – куля-велетень. Наша Земля в порівнянні з ним – маленька монетка. Це дуже гаряча, розпечена куля, і якщо наблизитися до неї, то одразу ж згориш. Це найтепліша, найяскравіша зірка. За тисячі кілометрів вона посилає свої промені, а разом з ними – тепло і життя іншим світам, планетам, свою любов до всього живого.

Читання статті ст..24-25, підручник «Я і Україна» 2 кл.
2. Зупинка «Яке ж життя без Сонця?»
- Давайте пофантазуємо. Закрийте очі і уявіть собі життя на планеті без Сонця. Що ви бачили? Так, темряву! Якщо уявити собі, що Сонце враз зникне, тоді Земля потоне у мороці. Рослини загинуть, тварини помруть з голоду. Повітря, океан, суходіл віддадуть тепло, одержане від сонечка. Усе живе закоцюбне від холоду, і Земля вкриється товстелезним шаром криги.
- На щастя, таке не може трапитися. Сонце – джерело життя на Землі і знаходиться від нас дуже далеко. І ось промінчики доторкнулися до дитячих щічок і носиків, і з’явилися у декого маленькі крапочки-веснянки.
3. Зупинка «Море цікавинок».
Наш гість, Сонечко, має для вас дещо цікаве – те, що ви не знали про нього.
- Сонце таке велике, що всередині нього умістилося б 6 мільйонів таких планет, як Земля.
- Світло від Сонця до Землі йде 8 хвилин 19 секунд.
- Щоб до Сонця доїхати швидким потягом, то на це всього життя людини не вистачить.
- Температура Сонця на поверхні так, що якби людина потрапила б туди, то згоріла б менше, ніж за секунду.
- Промінчики від Сонця рухаються тільки прямо, нікуди не звертаючи, і якщо зустрічають на своєму шляху якусь перешкоду, вони не можуть її обійти і з’являється тінь. (ст.25, підручник «Я і Україна» 2 кл.)
4. Зупинка «Машина часу»
- А зараз ми завітаємо в минуле за допомогою Машини часу. В давні часи слов’яни втілювали сили природи в богів. Ярило був символом сонця і врожайності. Люди вшановували його, виходячи на ритуальні пагорби чи на галявини біля річки, палили багаття, співали, водили хороводи і ручайки. Також був Даждьбог – ще вищий, ніж Ярило. Він давав людям все: сонце, повітря, воду, … Слов’яни приносили в дар богу зібрані з полів, садів, городів плоди. Ігри на честь Даждьбога називалися святками.

V. Осмислення нових знань.
1. Зупинка «Острів загадок».
Голуба хустина, червоний клубок
По хустині качається,
Людям усміхається. (Небо і Сонце)
Вдень у небі гуляє, а ввечері на землю сідає. (Сонце)
Всі його люблять, всі його чекають,
А хто подивиться – кожен скривиться. (Сонце)
Сонце пече, липа цвіте,
Дощ поливає, коли це буває? (Влітку)
Голі поля, мокне земля,
Дощ поливає, коли це буває? (Восени)
Коли нема – чекають, коли прийду – тікають. (Дощ)
2. Зупинка «Кросворд».


- Чим сонечко і соняшник схожі на Сонце? Що між ними спільного? Що відмінного?
VІІ. Підведення підсумків.
1. Підсумок уроку. Робота в групах.
- Зараз ми будемо працювати в групах. У нас є сонечко, але воно розгубило свої промінчики. Допоможемо йому. Та всі ці промінчики не прості, на них є слова. Букви в них теж розгубилися. Ваше завдання: зібрати слова докупи і пояснити яке вони мають відношення до Сонця. (життєрадість, тепло, щастя)
- Що ми сьогодні робили на уроці? Що нового ви дізналися на уроці?
2. Оцінювання роботи учнів на уроці.

Категорія: Мої статті | Додав: Alla (13.11.2009)
Переглядів: 1270 | Коментарі: 6 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 2
2 alex  
0
здається мета не відповідає стандарту)

1 Тетяна  
0
Вдячна за можливість познайомитися з новинками методики викладання предмету. Багато цікавого і корисного взяла для себе. Дякую.

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Конструктор сайтів - uCozCopyright MyCorp © 2024