П`ятниця, 26.04.2024, 12:52
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
методика навчання природознавства [0]
лекції
методика навчання природознавства [1]
практика
методика навчання природознавства [0]
самостійна робота
методика навчання природознавства [1]
завдання для лабораторних робіт
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Природа
Головна » Статті » metodika » методика навчання природознавства

рекомендації до практики

Пам’ятка студенту-практиканту по підготовці до уроку.

1. Повтори фактичний матеріал розділу, теми, що буде вивчатися на уроці. Продумай місце даного уроку в системі уроків.

2. Повтори матеріал відповідних розділів методики.

.3 Чітко і конкретно сформулюй тему уроку і визнач мету. Продумай, яким шляхом її реалізувати.

4. Правильно визнач тип уроку, запиши структуру уроку в плані-конспекті, визнач тривалість кожного етапу.

5. Продумай і запиши мотивацію кожного етапу уроку та уроку в цілому.

6. Визнач способи і прийоми перевірки домашнього завдання. Повтори критерії оцінювання рівнів навчальних досягнень учнів.

7. Чітко визнач зміст інструктажу до виконання вправ, самостійних робіт учнів.

8. Продумай методи роботи на уроці.

9. Визнач домашнє завдання учням (зміст, підготовчу роботу).

10. Підготуй  наочні  та навчальні  посібники  (принести  на  перевірку методистові).

11. Продумай розміщення наочності на дошці, порядок використання.

12. Уяви колектив даного класу. Знаючи психологію учнів даного віку, їх шлях до поставленої мети.

13. Продумай хід уроку, склади конспект.

14. Повтори про себе або вголос основні пункти плану-конспекту року.

Схема аналізу проведеного уроку.

1. Тема, мета уроку. Реаліазція мети уроку.

2. Ефективінсть методів і методичних прийомів, використаних на яроці.

3. Дотримання структури уроку, дозування часу.

4. Недоліки, допущені в ході уроку.

5. Загальні висновки по уроку.

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ СТУДЕНТАМ ДО ПІДГОТОВКИ

ПРОБНИХ УРОКІВ І ЗАНЯТЬ.

ПАМ"ЯТАЙТЕ, що кожен урок чи заняття - цс ланка у вашому професійному становленні, це важлива і відповідальна діяльність перед учнями, з якими ви будете працювати.

1. Намагайтеся взяти тему уроку чи заняття у вчителя за 2 - 3 тижні до терміну проведення уроку чи заняття.

2. Уточніть у вчителя мету уроку, тип уроку. об’єм матеріалу та перелік умінь і навичок, які необхідно сформувати.

3. Встановіть місце і значення уроку в системі уроків, використовуючи програму з предмету «Я і Україна».

4. Опрацюйте ще раз відповідні розділи програмового матер'алу із методики, досвід роботи вчителів із даної теми (методичні посібники, журнали).

5. Деталізуйте освітню, виховну і розвивальну мету уроку чи заняття.

6. На  першій консультації у вчителя  поцікавтесь  рівнем  знань  учнів, сформованістю умінь та навичок, рівнем навчаємост, звичними для вчителя і дітей методами та прийомами роботи.

7. Уважно вислухайте поради і зауваження вчителя, порадьтеся, які наочні посібники варто виготовити, чи використати на вашому уроці.

8. Проконсультуйтесь у вчителя про особливості перевірки раніше вивченого матеріалу, пам’ятаючи про раціональний розподіл часу на уроці.

9. Доробіть поради та зауваження вчителя. Зустріньтесь із методистом. Намагайтеся аргументувати вибір методів і форм роботи на вашому уроці.

10. Допрацюйте зауваження та рекомендації методиста, підготуйте зразки наочних посібників.

11. Під час підготовки конспекту уроку чи заняття намагайтесь орієнтуватись на особливості учнів класу, де будете працювати. Враховуйте вікові особливості учнів  при підборі форми  проведення,  методів  та  прийомів  пояснення  і закріплення матеріалу, дозування часу на виконання завдань,  доступності пояснення,   прийомів   активізації  уваги,  поєднання праці   та   відпочинку, стимулювання учнів.

12. Спробуйте уявити кінцевий результат вашого уроку: освітня мета учні повинні дізнатись і навчитись, розвивальна – над розвитком яких психічних процесів і як ви будете працювати; виховна - які моральні якості та риси характеру, звички ви будете виховувати.

13. На другій консультації у вчителя уточніть яких учнів і за які види діяльності ви будете оцінювати, подумайте види та форми оцінки, порадьтесь хто з дітей потребує вашої індивідуальної уваги, продумайте індивідуальні завдання для сильних учнів, записи у зошитах учнів.

14. Огляньте робоче місце вчителя, продумайте характер записів на дошці, розміщення наочних посібників.

15. Зважте попередні зауваження та поради методиста.

16. Продумайте незвичний, захоплюючий творчий елемент вашого уроку, намагайтесь виробляти власний педагогічний почерк.

17. Доробіть зауваження, отримані на другій консультації у вчителя та методиста; акуратно оформіть чистовий варіант конспекту, вчасно затвердіть його у вчителя та методиста.

18. Вивчіть детально конспект уроку, намагайтесь уявити, змоделювати свою поведінку та дії учнів під час уроку, потренуйтесь у проведенні елементів уроку.

19. Пам’ятайте про створення сприятливої психологічної атмосфери на уроці, про реалізацію методу єдиних педагогічних вимог, про довірливе спілкування на уроці, можливості самоствердження учнів.

20. Розпишіть час уроку на складові частини відповідно до видів діяльності, зробіть орієнтовні помітки олівцем у конспекті.

21. Продумайте доцільність у виробі одягу, зачіски, макіяжу.

22. Намагайтесь настроїти себе на радість спілкування на уроці, на успіх у проведенні уроку, досягненні високої результативності його.

 

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

до проведення пробного уроку (заняття).

1. Своєчасно, за 15-20 хв. до початкууроку з'явіться у клас.

2. Підготуйте необхідні записи, наочність, робоче місце.

3. Дайте вказівки і проконтролюйте готовність учнів до уроку.

4. Керуйте своїм настроєм, з усмішкою звертайтесь до учнів.

5. Організовано розпочніть урок: домогайтесь уваги дітей, познайомтесь із дітьми, потурбуйтесь про їх візитки.

6. Мотивуйте завдання учням як уроку в цілому, так і окремим видам роботи, підводьте підсумки роботи, вказуючи позитивні і негативні сторони роботи як усього класу, так і окремих учнів.

7. Оцінюйте учнів по ходу уроку, давайте оцінні судження, вказуйте, що і як потрібно допрацювати, стимулюйте дітей.

8. Проводьте чіткий інструктаж до виконання завдань, дозуйте час, перевіряйте виконання, вказуйте на розміщення записів у зошиті.

9. Намагайтесь доступно пояснити матеріал, перевірте як учні усвідомили його, турбуйтесь про закріплення.

10. Пам'ятайте про робочу посадку учнів при письмі.

11. Слідкуйте за дисципліною на уроці, активізуйте увагу дітей.

12.  Дбайте про індивідуальну допомогу дітям, додаткові завдання для сильних учнів.

13. Слідкуйте за темпом роботи на уроці, раціональним розподілом часу.

14. Намагайтесь розподіляти увагу на всіх учнів, бачити весь клас.

15. Робіть зауваження індивідуальні.

16. Не провокуйте хорових відповідей.

17. Вчасно знімайте використану наочність, витирайте дошку після виконання завдань.

18.                   Керуйте роботою учнів, не перебивайте пояснення піднятою рукою учня.

19. Слідкуйте за власною мовою та мовою дітей, виправляйте помилки, вимагайте повних відповідей.

20. Запитуйте різних учнів

21. Вмійте сконцентрувати увагу дітей при поясненні матеріалу, фронтальній роботі.

22. Продивляйтесь як працюють діти в зошитах чи на робочих місцях, надавайте індивідуальну допомогу, звертайте увагу на типові помилки.

23. Своєчасно і ефективно проведіть фізхвилинки (чи кілька фізхвилинок), намагайтесь відчувати стан дітей.

24. Пам’ятайте про педагогічну етику, педагогічний такт.

25. Будьте зацікавлені в результативності уроку для кожного учня.

26. У підсумкі уроку не ставте загальних питань, а ще раз наголосіть на головному, алгоритмі, узагальність.

27. Поясніть виконання домашнього завдання, прослідкуйте, щоб учні записали його в щоденник.

28. Організовано і своєчасно закінчить урок.

Категорія: методика навчання природознавства | Додав: Alla (03.12.2009)
Переглядів: 1866 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Конструктор сайтів - uCozCopyright MyCorp © 2024